راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

از میان پیام ها
بازتاب دانستنی
مطالب راه توده
در میان نسل جوان
در داخل کشور
 

سلام و خسته نباشید!
پیش از همه می خواستم از مقاله "برای آزادی، علیه امپریالیسم: این دو مبارزه از هم جدا نیستند" که در شماره 172 منتشر شد از شما تشکر کنم . واقعا ازاین مقاله لذت بردم، یاد گرفتم و بارها آن را خواندم. خیلی درخشان بود. شنیدم که یکی از دوستان جوان که منتقد سیاست های اوایل انقلاب حزب است به یکی دیگر از دوستانم که مدت ها با او بحث بی نتیجه داشته گفته این مقاله را خوانده و واقعا از آن تاثیر گرفته بود. و حالا سوالم اینست که چرا از این دست مقالات که بتواند خوانندگان را با اصول ابتدایی سیاست توده ای آشنا کند در نشریه کمتر دیده می شود. واقعا گاهی لازم است که از تعاریف ابتدایی شروع کرد. مثلا همان تعریف "عمده و غیر عمده" که احتمالا بیشتر خوانندگان شما (از جمله خود من و برخی دوستان) آن را نمی دانستند. همين دوستمان می‌گفت وقتی آدم نتواند عمده را تعریف کند (که تا پیش از این ما نمی توانستیم)، آن را تشخیص هم نمی تواند بدهد. پیشنهاد می کنم که روی دیگر مسائل تئوریک (از جمله قشر بندی های بوروژوازی در ایران معاصر، انواع انقلابات و ...) هم با نیم نگاهی به سیاست روز بیشتر بنویسید.
همینطور می خواهم از انتشار ناگفته های سازمان نوید و یورش به حزب توده ایران تشکر کنم. خیلی خواندنی و جذاب است و مطمئنم اگر ادامه پیدا کند یکی از جالب ترین مجموعه خاطرات این سال ها می شود. بخصوص مطلبی که در شماره پیش راجع به پرتوی گفته شده بود. اینکه چقدر پر تلاش و صادق بوده. واقعا من را درگیر کرد. خیلی کنجکاوم که بدانم همچین فردی چطور و چگونه سقوط می کند. لطفا کمی در این مورد برایم توضیح بدهید.
همینطور از مقالات آقای کیانی درباره سه شخصیت انقلاب که واقعا جذاب و نو است. خیلی بیان رسا و ساده ای دارد و از خواندشان بسیار لذت می بریم.
به طور کلی شماره های بعد از عید واقعا درخشان است و من را هیجان زده کرده است. باز هم خسته نباشید می گویم و امیدوارم این جهش همچنان ادامه داشته باشد. دو یادداشت کوتاه برایتان نوشته ام که امیدوارم بتوانید با ویرایش منتشر کنید و به درد بخورد.

راه توده 177 19.05.2008
 

                                                                                                بازگشت