راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

پیروزی کمونیست ها
در انتخابات مولداوی
 

انتخابات پارلمانی در مولداوی پایان یافت. برای 101 کرسی نمایندگی در پارلمان 12 حزب سیاسی و 5 کاندید مستقل شرکت کرده بودند. در این انتخابات 59.13 درصد از تعداد کل رای دهندگان شرکت کردند. حزب کمونیست مولداوی 49.91 درصد یعنی حداقل 60 صندلی پارلمان را بدست آورد. این بدان معناست که کمونیست ها حق تشکیل دولت را دارند. دیگر آراء بقرار زیر است: حزب لیبرال 12.91 درصد، حزب لیبرال- دموکرات 12.23 درصد، آلیانس «مولداوی ما»9.88 درصد.
بعد از انتخابات بی نظمی هائی در مولداوی بوقوع پیوست که بویژه در کشینیف(پایتخت مولداوی) سرویس های جاسوسی غرب پشت آن قرار داشتند. حزب کمونیست روسیه فدراتیو ضمن ابراز شادمانی از نتایج بدست آمده و در تفسیر عملیات تخریبی بعد از انتخابات اعلام داشت:
شک نداریم که در پشت حوادث بعد از انتخابات مولداوی همان کسانی قرار دارند که با پرچم نارنجی در اوکرائین و در گرجستان حضور دارند. کمونیستهای مولداوی بطور شایسته و صادقانه در انتخابات پیروز شدند.همه ناظران بین المللی صحت انتخابات را تائید کرده اند.



راه توده 218 13.04.2009

 

بازگشت