*

راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

سازمان اکثریت
وقتی هواداران
داخل کشور نباید بفهمند!

در هفته گذشته بیانیه ای بنام هواداران سازمان فدائیان خلق ایران - اکثریت داخل کشور درباره انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد. در این بیانیه هواداران سازمان و مردم به مشارکت در انتخابات و حمایت از میرحسین موسوی و منشور حقوق شهروندی وی دعوت شده اند. چند روز پس از صدور این اعلامیه دبیرخانه سازمان فداییان اکثریت در خارج از کشور اعلامیه هواداران داخل کشور را تکذیب کرد. در بیانیه دبیرخانه گفته می شود:
"به اطلاع عموم می رسانیم مواضع اتخاذ شده در این اعلامیه، مواضع سازمان نیست و مواضع سازمان از طریق ارگان های رسمی آن اعلام می شود"
سوالی که برای مردم ما یا لااقل بخشی از فعالان سیاسی خارج از کشور مطرح است، آنست که دبیرخانه سازمان اکثریت خارج از کشور از "کدام مواضع" سخن می گوید؟ مگر مواضعی هم فدائیان اکثریت خارج از کشور در مورد انتخابات تا به امروز داشته اند که مردم از آن بی خبرند؟
با مراجعه‌ای به سایت روزنامه "کار" مشاهده می شود که تیتر اول این سایت هنوز و در زمان انتشار بیانیه دبیرخانه، خبر و مقاله مربوط به شکسته شدن طلسم شرکت زنان در انتخابات ریاست جمهوری است، آنهم یک هفته پس از آنکه شورای نگهبان صلاحیت زنان را هم رد کرده و کارزارهای انتخابات با چهار نامزد شروع شده و به میانه خود رسیده است. منظور از "مواضع" این مقاله هاست یا آن بیانیه به اصطلاح تحلیلی هیئت سیاسی در مورد انتخابات که هیچ چیز روشن و مشخصی که بتوان نام "موضع" بر روی آن گذاشت در آن وجود ندارد؟
اگر فداییان خلق اکثریت خواهان تحریم انتخابات هستند به صراحت اعلام کنند، اگر هم نیستند روشن کنند که به چه کسی می خواهند رای دهند و اگر رای آنان به میرحسین موسوی است پس چرا اعلامیه هواداران سازمان در داخل کشور را تکذیب می کنند؟ و یا اگر نظرشان روی کروبی است چرا رسما اعلام نمی کنند. گناه هوادران سازمان در داخل کشور ظاهرا این است که موضع روشنی گرفته اند و رهبران خارج از کشور میانه خوبی با موضع و موضع گیری روشن ندارند، هر چه می خواهد باشد. آنان ظاهرا این بار تصمیم گرفته اند تا روز انتخابات و معلوم شدن اینکه کفه به کدام سو می چرخد و موج در کدام جهت است صبر کنند تا اگر آن موقع موضع روشنی هم گرفتند (اگر البته گرفتند) همچون نوشداروی پس از مرگ سهراب باشد. به این دوستان باید گفت از هواداران داخل کشور هم می توان آموخت، حتما که نباید در خارج از کشور برای داخل کشوری ها تکلیف روشن کرد. آن هم کسانی که هنوز تکلیف خودشان را هم نمی دانند.
موضع را اکنون باید گرفت نه 24 ساعت مانده به انتخابات.
 


راه توده 225 01.06.2009

بازگشت