راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

سرداران کودتاچی
در گرداب خشم مردم
دست و پا می زنند
آذرفریتاش

 

نگاهی به آنچه در ایران، در مقابل مردم قرار دارد نشان میدهد که کودتاچی های 22 خرداد، درحالیکه صدها فعال سیاسی و روزنامه نگار و مدافع حقوق بشر و هزاران معترض خیابانی را به زندان برده و در اسارت نگهداشته اند، خود دراسارت خواست های مردم دست و پا می زنند. آنها در دوران پس از کودتا در گرداب خواست های مردم با مانورهای گوناگون چه در عرصه داخلی چه در عرصه سیاستهای خارجی دست و پا زده اند، اما نتوانسته اند خود را به ساحل نجات برسانند. حتی روحانیونی که آینده اسلام را در ایران تیر و تار می بینند نیز در دادن دست خود به آنها برای بیرون آمدن از گرداب پس کشیده اند. آنها خشمگین از سرانجام همین دست و پا زدن و بیشتر در گرداب فرو رفتن، مجلس را تهدید کردند و گفتند آن را به توپ خواهند بست. غافل از آن که چنین تهدیدهائی آشنائی هرچه بیشتر و وسیع تر مردم با چهره آنها را موجب شده است.

آنها با یقین به ایستادگی مردم در برابر دولت احمدی نژاد، از همان نیمه دوم دور اول ریاست جمهوری وی مهره چینی ها را برای کودتای 22 خرداد آغاز کردند. نیروهای خود را در پست های کلیدی اقتصادی و نظامی گماردند و دست چپاول را به سوی بخش ملی اقتصاد کشور که متعلق به عموم مردم است و حتی شاه نتوانست آنها را تصاحب کند، دراز کردند. از نفت تا مخابرات و از راه آهن تا هواپیمائی. یعنی زمین و آسمان و زیر زمین.

وحالا، در انزوای ملی و در محاصره خطر تهاجم خارجی دست به دامن امامی شده اند که هیچکس از سرنوشت او با خبر نیست. یعنی امام دوازدهم شیعیان. داستان هائی که درباره این غیبت و ظهور به هم می بافند و شباهت بسیار به عروج حضرت مسیح و بازگشت دوباره او به زمین دارد و با این توسل به غیب و غیبت می خواهند مردمی را که از ولی فقیه و ولایت فقیه روی برگردانده و در خیابان ها فریاد زدند "مرگ بر دیکتاتور"، "رهبر ما قاتله، ولایتش باطله" پشت سر امام زمانی به صف کنند که خود را سرداران او در دولت و حاکمیت معرفی می کنند. و این یعنی آخرین تیر ترکش به باورهای مذهبی مردم  و روحانیتی که بشدت نگران سرنوشت اسلام و تشیع در ایران است، بیم دارد که با این سیاست، بزودی میلیون ها ایرانی امام زمان را بنشانند کنار علی خامنه ای و در خیابان ها همین را فریاد بزنند!

تمام این مانورها و جنایات و خیانت های ملی برای قبضه قدرت و چپاول ملی صورت گرفت و حالا سامانه های موشکی "گنبد آهنین" در اسرائیل روی تاسیسات اقتصادی و نفتی و دیگر تاسیسات زیر بنایی صنعتی و نظامی هدف گیری شده اند و به گفته احمدی نژاد، امریکا ظرف سه ماه آینده حمله به ایران را آغاز خواهد کرد. او نمی گوید که خود هموار کننده این فاجعه بوده است و به روی خود نمی آورد که سقوط مشروعیت حکومت و دولت وی و پشت کردم مردم به حاکمیت امریکا و اسرائیل را مصمم به نابودی ایران کرده است.

وزیر دفاع  اسرائیل " ایهود بارک " می گوید نصب سامانه  جدید موشکی  اسرائیل در مرز غزه را برای جلوگیری از حملات حزب الله لبنان و حماس نصب کرده است. اما کیست که نداند این تدبیر نظامی برای سرکوب سریع حزب الله، در آستانه و یا همزمان با حمله به ایران اتخاذ شده است، چرا که آنها تهدید کرده اند در صورت حمله به ایران به اسرائیل حمله خواهند کرد. به راستی اگر مسئله ایران و حمله به آن مطرح نباشد، مقابله با خمپاره دستی و موشک های کم بُردی که جمهوری اسلامی در اختیار آنها قرار داده نیازمند پایگاه موشکی "گنبد آهنین" است؟

به منبع تامین هزینه نصب این گنبد بازگردیم تا هدف واقعی از نصب آن و اهداف پشت سر آن بیشتر مشخص شود:

هزینه و تکنولوزی پیشرفته برای نصب این سامانه بنا به خواست "باراک اوباما" از کنگره امریکا در ماه مه امسال به مبلغ 250 میلیون دلار تامین شد. سامانه ای که قادر است علاوه بر خنثی سازی موشک های کوتاه بُرد تا دوکیلومتر، موشکهای چند کلاهکی را نیز در یک زمان مورد حمله قرار دهد.

 

 

                راه توده 277    11 مرداد ماه 1389
 

بازگشت