راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

 

احمدی نژاد
با این کارنامه
آماده مدیریت جهانی!

هدایت احمدی

 

احمدی نژاد در هفته گذشته، درجلسه صنعت گران شرکت کرده و برای آنها یک سخنرانی تولیدی و صنعتی کرد. او مدعی شد که صنعت گران ایران اکنون هر چه را ایران نیاز داشته باشد تولید می کند و در دوران مدیریت دولتی او، تولید و صنایع جهشی تاریخی کرده است.

از میان شماری از مطبوعات تحت سانسور و از میان کلمات دولتمردان خود او، نمونه هائی را استخراج کرده ام که به 20 روز گذشته باز می گردد. همین نمونه ها خود حکایت کاملی از شیوه "بلوف" زنی و بند بازی خبری اوست:

"مافیای سیگار 10 نفر  هم نیستند"- مدیر عامل مستعفی دخانیات در باره استعفایش ، روزنامه شرق،2- 3- 89 .

امروزه به دلیل مشكل بیكاری، تورم و نیز عدم كنترل نقدینگی با وجود منابع عظیمی كه در كشور وجود دارد، بیش از 10 میلیون نفر از جمعیت ما زیر خط فقر مطلق و بیش از 30 میلیون نفر آنها زیر خط فقر نسبی به سر می برند. عادل آذر رئیس مركز آمار ایران ، روزنامه شرق 8-3-89 .

وضعیت نا مطلوب بیمارستان ها برای تفكیك و امحای زباله های روزنامه شرق 9-3-89.

" ادامه جدال بر سر آلودگی برنج های وارداتی" روزنامه شرق 10-3-89 .

روزانه هر فرد به 2 هزار کالری انرژی نیاز دارد. اگر کسی نتواند این میزان کالری را مصرف کند زیر خط فقر مطلق قرار دارد."نصرالله ترابی نماینده شهر كرد در مجلس در گفتگو با سایت خانه ملت ( پارلمان نیوز ).

"از 812 بیمارستان و مراكز درمانی در سر اسر ایران  تنها 162 تای از آنها امكانات امحای پسماند های بیمارستانی را دارند " گفته های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست در خصوص مدیریت پسماند های بیمارستانی ، صدا و سیما و روزنامه ها به تاریخ 23-3-89

"600 میلیارد تومان سازمان تامین اجتماعی به بیمارستانها بدهكار است و 400 ملیارد  دیگر از سایر بیمه ها طلب دارد ." مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت ، روزنامه مردم سالاری 23-3-89 صفحه 13.

"در مجموع 14 استان كشور در این زمینه گرد و غبار در گیرند كه بیشترین مشكل مربوط به استان های خوزستان، كردستان و ایلام است"  مهندس محمدی زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، روزنامه مردم سالاری 23-3-89 صفحه 13.

"21 هزار طرح های صنعتی نیمه تمام در كشور" محسن حاتم معاون بر نامه ریزی وزیر صنایع و معادن، 23-3-89، روزنامه مردم سالاری  صفحه 4 ، روزنامه كار و كارگر  و.....

اینها سرفصل های بحران مدیریتی کشور است که در طی 20 روز اخیر جمع کرده ام.

احمدی نژاد هر بار که در سیما ظاهر می شود، در باره هیچیک از این خرده ریزها صحبت نمی کند، بلکه مدعی می شود که در سال 1404 جمهوری اسلامی تحت مدیریت ایشان قدرت اول و سر آمد كشورهای منطقه  و خاورمیانه خواهد شد و برای "مدیریت جهانی" نیز آماده می شود!

رئیس مستعفی شركت دخانیات می گوید كل قاچاقچیان و مافیای سیگار مارلبرو 10 نفر هم نیستند. این ده نفر سالیانه بازار چندین میلیارد دلاری (توجه شود دلار نه تومان) قاچاق سیگار كه عمدتا مارلبرو است را مدیریت می كنند. حتی خود وی نیز جرات نمی کند نام یکی از آن کمتر از 10 نفر را بگوید. پشت آنها به کجا گرم است؟

 

درباره فاجعه صنعت و تولید  در وزارت صنایع و معادن (21هزارطرح های صنعتی نیمه تمام دركشور) "محسن حاتم" اطلاعات كاملی ارائه نمی کند. طرح هایی با 20 تا 30 در صد پیشرفت كار نه 50 در صد ( نیمه تمام)

معاون وزیر در مصاحبه اش می گوید این طرح ها "بیش از 20 در صد پیشرفت داشته اند".  به عبارتی 21 هزار طرح نیمه تمام حدود 70 تا 80 در صد عقب افتادگی اجرا دارد. باید گفت نیمه تمام نیستند، بلكه "نیمه تمام نیمه تمام " می باشند نه نیمه تمام به معنی 50 در صد پیشرفت كار.

طرح های اجرا شده و باتمام رسیده چند تا است؟  به عبارت دیگر بهتر نیست " مو دارها را" شمارش كرده و از كل جمعیت كم كنیم  تا شمار كچل ها بدست بیاید؟

در این 5 تا 6 سال، هر منطقه صنعتی را می بینی متوجه می شوی یا طرح ها اصلا اجرا نشده و یا فقط از آنها آثاری از زمین و حداكثر سوله ای دیده می شود و یا آنها كه اجرا شده و شروع به كار كرده بعدا تعطیل شده اند.

معاون وزیر می گوید برای راه اندازی 21 هزار طرح نیاز به 52 هزار میلیارد تومان(52 میلیارد دلار) پول داریم. حالا پیدا كنید برای حداقل 100 هزار طرح نیمه (نه 200 هزار) در كل مملكت چقدر پول نیاز است.

تعداد بیكاران از بابت 21 هزار طرح انجام نشده حدود 2.5 میلیون نفر ( یعنی حدود 12.5 میلیون نفر از 70 میلیون نفر) می باشد. اینست معنای اجتماعی 21 هزار طرح نیمه کاره مانده و ناتمام رها شده.

 

 

راه توده 274    14 تیرماه 1389
 

بازگشت