راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

 

بیانیه حزب کمونیست یونان
توطئه تکرار
رایشتاک در یونان
خنثی شد
سایت اینترنتی حزب کمونیست یونان
ترجمه عسگر داوودی

 

 

 

 

توطئه های طراحی شده برای حمله به پارلمان آتن و آتش زدن آنجا و دیگر مراکز دولتی توسط عوامل حزب شبه فاشیست این کشور و سپس نسبت دادن این اقدام به حزب کمونیست یونان و سندیکاها توطئه ایست شناخته شده، که از دوران فاشیسم و به آتش کشیدن پارلمان آلمان "رایشتاک" به یادگار مانده است.

اتحادیه سندیکاهای کارگری «پ.آ.م.ی» دوشادوش اعضاء حزب کمونیست و مردم یونان با شرکت در تظاهرات پنجم ماه مه به تحریکات و توطئه های ضد کارگری عوامل دست راستی فعال در صحنه سیاسی یونان پاسخی دندان شکن دادند.

«دفتر سیاسی حزب کمونیست یونان» در همین ارتباط اطلاعیه ای صادر کرد و ضمن حمایت قاطع از جنبش عمومی مردم این کشور علیه برنامه های اقتصادی دولت حاکم، نوشت:

تظاهرات گسترده اقشار مختلف مردم یونان که با اتحاد عمل «پ.آ.م.ی» سندیکای بزرگ کارگری یونان و «پ.آ.س.و» (سازمان چپگرای دهقانان یونان) و «پ.آ.س.ی.ب.ی» (سازمان کسبه خرده پا) و «م.آ.س» (سازمان چپگرای دانشحویان) به همراه «تشکیلات زنان مبارز یونان» و دیگر سازمان های همفکر در شهر های آتن، تسالونیکی، پیره اوس و دیگر شهر های یونان در پنجم ماه مه برگزار شد، نگرانی سودجودیان و غارتگران را بر انگیخت. محافلی که با بهره گیری از کار زحمتکشان این کشور سودهای سرشار به جیب زده اند. آنها از بیم همین جنبش اعتراضی دست به اقدامات توطئه گرانه و تبلیغات دروغین و سیستماتیک متعددی زدند که با افشاگری مبارزان چپ کشور خنثی شد.

به آتش کشیدن یک بانک که به کشته شدن 3 تن منجر شد، یک نمونه از اقدامات تروریستی گروه های مزدور همین غارتگران و دولت حامی آنها بود. همان ها که از حضور میلیون ها مردم یونان در خیابان ها، بمنظور بیان نارضایتی خویش نگرانند و پادوهای خود را جهت بدنام کردن جنبش آزادی خواهی مردم یونان برای حادثه آفرینی به خیابان ها فرستادند.

هوشیاری رفقای حزبی و همفکران سندیکائی ما، در خنثی کردن اقدامات توطئه گرانه مزدورانی که کوشش می کردند در مقابل پارلمان با نام و پرچم ما مردم را به تهاجم به درون پارلمان و آتش زدن آنجا و زدن و کشتن افراد تشویق کرده و تظاهرات حق طلبانه مردم را به اقداماتی تروریستی مبدل کنند، مثال زدنی است. رفقای ما توانستند مردم را از این گروه جدا کرده و آنها را تنها بگذارند. بدین ترتیب آنها نتوانستند بنام  مردم و بنام جنبش مردم تخریب و آتش سوزی راه انداخته و مردم را متهم به آن کنند.

حزب ما هویت این افراد را در آینده نزدیک افشاء خواهد کرد. مردم بدانند که مسئول حزب دست راستی و شبه فاشیستی «ل.آ.او.س» در همان لحظات تظاهرات کوشش داشت دیگر سیاستمداران راستگرای کشور را متقاعد کند که حزب کمونیست مردم، اعضای حزب و اعضای سندیکا ها را تشویق به ورود به پارلمان و اینجا آتش سوزی می کند!

مشابه همین ادعاها، بصورت همزمان از طریق تلویزیون ها و رادیوهائی که متعلق به سرمایه داران بزرگ یونان است نیز بخش شد.

تظاهرات گسترده اتحادیه سندیکاهای کارگری«پ.آ.م.ی» و دیگر سازمان های مدافع حقوق مردم زحمتکش یونان نشان داد که چگونه می توان خشم و نارضایتی اقشار زحمتکش را به «خود آگاهی طبقاتی» مبدل کرد. حزب ما با تجربه اندوخته از این مرحله ازمبارزات، در جهت افزایش آگاهی طبقاتی جنبش بازهم تلاش خواهد کرد.

خنثی سازی توطئه حمله به پارلمان و دیگر مراکز دولتی و به آتش کشیدن آنها تحت نام و پرچم حزب ما تجربه ای بزرگ برای حرکت جنبش به جلو بود.

این توطئه و افشای آن، اعضاء و هواداران حزب ما و سندیکا های تابعه را برای حساسیت بیشتر نسبت به توطئه هائی مشابه هوشیار کرد.ما خواهان بررسی و شناسائی عاملین قتل 3 کارمند بانک در تظاهرات اخیر هستیم و رژیم حاکم را در این رابطه مسئول و پاسخگو می دانیم.

 

برای دیدن عکس های مربوطه اینجا و برای دیدن فیلم ها به اینجا و اینجا مراجعه کنید.

 


 

 

            راه توده  266    20 اردیبهشت ماه 1389

 

بازگشت