راه توده                                                                                                                                                          بازگشت

 

در ارتباط با حزب توده ایران
یک جمله دقیق
از دهان سردار
صفارهرندی
بیرون آمده!

 

رفقای راه توده، من این مطلب را که مربوط به زمان وزارت صفار هرندی روی اینترنت دیدم. از آنجا که فکر می کنم منظور وزیر ارشاد اسلامی در دولت اول احمدی نژاد علی خدایی باشد، خواستم بدانیم حرف های صفار هرندی چقدر صحت دارد؟ لینک اصل مطلب را هم برایتان می فرستم که اینجاست.

http://khabarnamehiran.persianblog.ir/1389/3

«وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: علی کشتگر سرکرده گروهک فدائیان خلق (شاخه اکثریت) که در حال حاضر در خارج از کشور مقیم است، بعد از به قدرت رسیدن اصلاح‌طلبان در ایران در سخنانی گفت که خلع ید از ولایت فقیه نخستین گام در جهت برچیدن بساط دولت دینی و استقرار دموکراسی در ایران است و ما نباید به دنبال مبارزه مسلحانه در ایران باشیم و باید با شیوه‌های مسالمت آمیزغیرقانونی و قانونی ‏علیه حکومت دینی در ایران اقدام کنیم.

در آبان ماه 68 حزب توده برنامه‌ ای را برگزار کرد و در این مراسم علی فدایی عضو کمیته مرکزی حزب توده در سخنانی گفت: جمهوری اسلامی اکنون پس از به پایان رسیدن جنگ و در پی آن رحلت رهبر کبیر انقلاب معلوم شد که ماندنی است، پس پیشنهاد می‌شود به این نظام اسلامی نزدیک شویم و جبهه ضد دیکتاتوری ولایت فقیه را تشکیل داده و به دنبال کسانی باشیم که جمهوری اسلامی ایران را می‌خواهند اما ولایت فقیه را قبول ندارند. علی فدایی عضو کمیته مرکزی حزب توده در این مراسم راهکاری هم ارائه داد و راهکار آنها این بود که باید میان دو جناح حاکمیت بازی کرد و برای این کار تشکیل جبهه صلح و آزادی

و نیز تشکیل جبهه اصلاح‌طلبی و دموکراسی با کمک بخشی از اعضای حاکمیت می‌تواند کلید رسیدن به اهداف این حزب باشد و اولین کار برای رسیدن به این هدف خلع ید شورای نگهبان است. »

راه توده: سردار هرندی زمین و زمان را به هم دوخته تا برگی برای پرونده بازداشت شدگان جنبش سبز درست کند. دو قاشق شکر را در یک جام زهر ریخته و بنام یک افشاگری امنیتی به خورد کسانی که برایشان سخنرانی کرده داده است.

شما میزان صداقت و اطلاعات وزیر ارشاد احمدی نژاد را از روی همین اظهار نظر می توانید حدس بزنید. گرچه کابینه احمدی نژاد کابینه تولید دروغ است، اما در همین ارتباط هم بد نیست حرف های ایشان تصحیح شود:

1- آقای کشتگر رهبر بخش اکثریت سازمان فدائیان خلق نیست واساسا سالهاست فعالیت خود را بر محور یک نشریه اینترنتی بنام "میهن" متمرکز کرده است.

2- معلوم نیست سخنرانی که ایشان به آن اشاره می کند در کجا و برای چه کسانی ایراد شده و نظراتی که آقای کشتگر طرح کرده همان باشد که صفار هرندی ادعا می کند. امثال هرندی آنقدر دروغ گفته اند که اگر بگویند ماست سفید است، باید کمی درباره سفیدی ماست تردید کرد!

اما بقیه ادعاهای ایشان.

3- معلوم نیست چه جلسه ای در آبان  ماه 68 توسط حزب توده ایران برگزار شده که ایشان به آن استناد می کند.

4- ما در دوره ای که صفارهرندی به آن اشاره می کند، فردی بنام علی فدائی در رهبری حزب نداشته ایم. یا هنگام تایپ نام خدائی را فدائی تایپ کرده اند و یا آقای هرندی خدائی را فدائی گفته است.

5- ماندن و یا نماندن جمهوری اسلامی هرگز در ارتباط با درگذشت آیت الله خمینی در حزب توده ایران مطرح نبوده و نشده است. بقای جمهوری اسلامی رابطه مستقیم به تضادهای اجتماعی و تضادهای مردم با حکومت دارد نه به درگذشت این و آن. این مشی و نگرش همیشگی حزب توده ایران بوده و هست.

6- هرگز در حزب توده ایران نزدیکی و یا دوری به نظام اسلامی مطرح نبوده است. بلکه سیاستی اتحادی با نیروهای حاضر در حاکمیت و پیرامون آن، از ابتدای پیروزی انقلاب مطرح بوده است. بنابراین، آقای هرندی با این جمله خواسته پرونده ای امنیتی و نفوذی درست کند.

7- آقای هرندی با توجه به موقعیتی که اکنون علی خامنه‌ای در جامعه و در جمهوری اسلامی پیدا کرده و بعنوان پرچمدار یک نظام دیکتاتوری و پیشاپیش کودتای 22 خرداد قرار گرفته، خواسته بگوید شعار "مرگ بر تو" و "مرگ بر دیکتاتور" که مردم در تظاهرات خیابانی پس از 22 خرداد در خیابانها سردادند، شعار توده ایهاست. ما ایرادی در این زمینه نمی بینیم، مگر این که حزب توده ایران با شعار "مرگ" میانه ای نداشته و ندارد. زیرا این شعاری سیاسی نیست. شعار حزب ما همیشه تشکیل جبهه ای اجتماعی و سیاسی علیه یک مشی و سیاست و یک نظام و یک رژیم بوده است. همچنان که در دوران شاه بود. شعار مرگ بر شاه نیز، شعار حزب توده ایران نبود، بلکه شعار مردم بود، که حزب ما پیوسته آن را در قالب تئوری انقلاب جمع بندی کرد. این که حزب ما با دیکتاتوری مخالف است، یک افتخار است و نه یک اتهام. آقای هرندی این نکته را درست متوجه شده که نظام حاکم در جمهوری اسلامی، تبدیل به نظامی دیکتاتوری شده است.

8- ما هرگز طرفدار بازی میان دو جناح حکومت نبوده ایم. حزب ما از ابتدای پیروزی انقلاب حاکمیت جمهوری اسلامی را مرکب از چند لایه و قشر دانسته و از "نبرد که بر که" در حاکمیت سخن گفت. نبردی که در جامعه جریان داشت و دارد و بازتاب آن نیز درحاکمیت جریان داشت و دارد. بنابراین، آقای هرندی خواسته بگوید دفاع ما از اصلاحات و اصلاح طلبان، بازی ومانور میان دو جریان در حاکمیت است. درحالیکه، وقتی یک جریان علیه اصلاحات است، دیگر مانور میان دو جریان معنائی ندارد. ما طرفدار اصلاحات هستیم و بنابراین در یک جبهه علیه جبهه دیگر قرار می گیریم و گرفته ایم.

9- خلع ید از شورای نگهبان، امروز دیگر خواست تنها توده ایها نیست، بلکه نه تنها خواست توده های وسیع مردم، بلکه خواست بخش مهمی از حاکمیت و حتی روحانیون ایران است.

10- جبهه صلح و آزادی که بویژه راه توده بارها آن را مطرح و از آن دفاع کرده، امروز هم در دستور تحولات اجتماعی در ایران قرار دارد و یگانه جمله ای که آقای هرندی آن را دقیق و کامل نقل کرده، همین شعار است که ما از آن دفاع و صحت این گفته آقای هرندی را نیز تائید می کنیم.

 

 

                راه توده 285    5 مهر ماه 1389
 

بازگشت