مریم فیروز

علی خامنه ای، استراتژی
جنگی – اتمی ج. اسلامی را ابلاغ کرد

هفته گذشته، در میان انبوه رویدادهای ایران و منطقه و کشاکش های قدرت میان مجلس و دولت و خبرگان و بیت ولایت، خبری انتشار یافت که در لابلای اخبار روز خبرگزاری های ایران یا دیده نشد و یا به آن توجه نشد. درحالیکه، از نظر ما، ریشه بسیاری از حوادث سالهای اخیر به همین خبر باز می گردد. یعنی سیاست جنگی و اتمی حاکم، که برای پیگیری آن، آقای خامنه ای هدایت جمهوری اسلامی را به فرماندهان سپاه سپرد و تن به کودتا علیه رای مردم و جنایاتی داد که پیامد آن کودتا بود و همچنان ادامه دارد. عنوان این خبر "ابلاغ سیاست های کلی نظام از سوی مقام معظم رهبری" بود.

نورالدین کیانوری

راه توده

شماره 306     دوشنبه 9 اسفند ماه 1389

سعید آذرنگ

حسین قلمبر

فریبرز صالحی

فرزاد دادگر


بازگشت سلطنت
از 32 سال پیش
برنامه ریزی شد!

--------------------

کدام روحانیت
می رود؟
کدام روحانیت
می ماند؟

--------------------

تدارک جنگ

میان کردستان عراق و سپاه

صالح باشکوئی

--------------------

مانورهای امریکا
روی موج قیام
در خاورمیانه
و شاخ افریقا

--------------------

بررسی تحولات خاورمیانه و شاخ افریقا
اجلاس فوری
40 حزب چپ
و کمونیست

اجلاس اضطراری 40 حزب کمونیست و چپ منطقه خاورمیانه، شاخ افریقا و اروپا، با هدف بررسی رویدادهای جاری در کشورهای خاورمیانه و شاخ افریقا تشکیل شد. این اجلاس در پایتخت قبرس "نیکوزیا" برپا شد و در جلسه افتتاحیه آن، دبیر کل حزب کمونیست قبرس (آکل)، ضمن اعلام مجدد و استوار شرکت کنندگان در اجلاس در همبستگی با خلق فلسطین، دستور کار اجلاس را بررسی خیزش های اجتماعی و تحولات منطقه خاورمیانه و شاخ آفریقا اعلام داشته و تصریح کرد که این اجلاس با همین هدف برپا شده است.
ریاست هیات نمایندگی حزب کمونیست روسیه را در این اجلاس "آ.ی. کلیچکف" عضو رهبری حزب کمونیست روسیه فدراتیو برعهده دارد. با نتایج این اجلاس و مباحثی که در آن صورت گرفت، در شماره های آینده راه توده آشنا خواهید شد.

نشانه های ورود جنبش
به مراحل تکاملی یک خیزش ملی

واکنش جنون آسای حکومتی که همچنان می خواهد به سرنیزه و باطوم؛ زندان و شکنجه متکی بماند، نه تنها مقابله خیابانی با مردم بود، بلکه برای ادامه این اتکا، دو گام دیگر هم به جلو، به سمت دره ای که در برابرش قرار دارد برداشت.
1- نخست تهدید اطرافیان متزلزل خود و ترساندن آنها از سرانجام جمع نشدن در پشت کودتای نظامی 22 خرداد.
2- گسترش دامنه دستگیری ها تا حد یورش به خانه مهندس موسوی و مهدی کروبی و بازداشت آنها، از یکسو و صف آرائی ادامه دار نظامی و انتظامی در خیابان ها.
برای محکم کردن دو گام بلندی که به سوی دره سقوط برداشته شد، آنها برای رسیدن به دو هدف زودرس، فرمان تشدید دو شیوه و روش کودتائی را نیز صادر کردند. مانند همه کودتاهای جهان و مانند همه حکومت هائی که برخلاف ظاهر استوار و با ثباتی که از خود به نمایش تبلیغاتی می گذارند، پایه ها زیر قلعه ای که در آن سنگر گرفته اند پوسیده و در آستانه فرو ریختن است. ذکر مثال از آنچه که اکنون در کشورهای مختلف خاورمیانه وشاخ افریقا شاهد آن هستیم، زائد است. .
... ادامه

-------------------------------------------------------------------

93 سال پس از
شکل گیری ارتش سرخ
ترجمه بهروز بکتاشی- سایت حزب کمونیست روسیه

بمناسبت 93 مین سال تاسیس ارتش سرخ و نیروی دریائی اتحاد شوروی، امسال میتینگ باشکوهی در مسکو برپا شد. در این میتینگ که ابتکار برپائی و هدایت آن با حزب کمونیست روسیه فدارتیو بود، "زوگانف" رهبر این حزب طی سخنانی گفت:
من افتخار میکنم که سه سال در ارتش اتحادشوروی و زیر پرچم سرخ خدمت کردم. من افتخار می کنم که سرهنگ ارتش سرخ در اتحاد شوروی بودم. ارتش سرخ اتحاد شوروی، ارتشی قدرتمند و قابل احترام بود. این ارتش با پیروزی در جنگ جهانی دوم، سوسیالیسم و ایده های دوستی و برادری خلق ها را معرفی کرد.
امروز شکست عظیمی را به کشور ما تحمیل کرده اند. چنان که حتی رئیس جمهور روسیه "مدودف" نیز ناچار شد به آن اعتراف کند و بگوید که کشور به بن بست رسیده است. کشوری که دومین اقتصاد جهان بود، با فروپاشی اتحاد شوروی 75 هزار موسسه تولیدی و تمامی رشته های اقتصاد را از دست داد. کشور عظیمی که هزار تراکتور در شبانه روز تولید میکرد، طی سال گذشته فقط دو هزار تراکتور تولید کرده است. در حالیکه تنها کارخانه تراکتور سازی در مینسک بیش از 50 هزار تراکتور در سال گذشته تولید کرده و به 72 کشور جهان صادر کرده است. نابودی ساختارهای مهم کشور، یعنی ارتش، نیروی دریائی و تحصیلات همچنان ادامه دارد. حکومت شوروی توانست طی 10 سال بیش از 6 هزار موسسه احداث کند، تحصیلات عالی و رایگان در اختیار مردم قرار دهد و بطور همزمان برابری استراتژیکی را تامین کند که بموجب آن سیاره ما را از جنگ هسته ای نجات دهد. ما امروز در همینجا با صراحت می گوئیم که امروز تنها با اتحاد در یک جنبش خلقی- میهنی تحت رهبری حزب کمونیست میتوان به آینده نگاه امیدوارانه داشت و به پیش رفت.

-------------------------------------------------------------------

حساب بانکی
Vernis
PostbankEssen
KontoNr. 0517751430
BLZ: 360 100 43
Germany

برای خارج از آلمان :

IBAN DE42360100430517751430

BIC PBNKDEFF

Tel:+49-30-36759721 آدرس پستی
Vernis
Postfach 200208
13512 Berlin
Germany

 

 

نقل مطالب منتشر شده در این سایت طبق
GNU و GFDL
با ذکر منبع آزاد است