خاطرات رفیقدوست- بخش پایانی جلد اول

در دام دو فریب امریکا:

ادامه جنگ با موشک "تاو"

و یورش به حزب توده ایران 

این بخش پایانی خلاصه برداری از جلد اول کتاب خاطرات محسن رفیقدوست است که می خوانید. امیدواریم دو جلد دیگر هم بزودی بدست ما برسد تا از آنها نیز خلاصه ای جهت انتشار تهیه کنیم. در این بخش با گوشه هایی از ماجرای سفر مک فارلن به ایران، معامله دریافت موشک "تاو" در برابر حذف حزب توده ایران از صحنه سیاسی انقلاب، تاکید آیت الله خمینی بر دو نوع رهبری فردی و شورائی تا پیش از درگذشت، و نکته ظریفی درباره املاک بهائی ها و املاک بهائیت را می خوانید.

همچنین با انتخاب روحانیونی برای تجدید نظر در قانون اساسی از میان روحانیت مبارز که تمامی آنها در دوران رهبری آقای خامنه ای کنار گذاشته شده و در انزوا قرار گرفتند.

 

راه توده

شماره 753  پنجشنبه 13 شهریور 1399

پیشه وری و قاضی محمد رهبران دو دولت خودگردان آذربایجان و کردستان ایران بودند. مرکز دولت آذربایجان تبریز بود و مرکز دولت کردستان شهر مهاباد. پس ازلشگر کشی ارتش شاه به این دو منطقه، پیشه وری توانست به آذربایجان شوروی عقب نشینی کند اما قاضی محمد به اسارت در آمد و در میدان شهر به دار کشیده شد. پیشه وری نیز سالها بعد در یک حادثه رانندگی در راه باکو کشته شد.

قاضی محمد

جعفر پیشه وری


نظام

"خان خانی"

جمهوری اسلامی

----------------------------

چپ های ایرانی

و

کودتا در بلاروس

----------------------------

مصاحبه پوتین

درباره حوادث

جمهوری بلاروس

سویتسکایا راسیا- ترجمه آزاده اسفندیاری

----------------------------

طرفداران ترامپ

تا جلوی صندوق

پای کار می مانند!

فروزنده فرزاد

----------------------------

ریشه های تاریخی

ایران هراسی

دکتر سروش سهرابی

----------------------------

جنگ داخلی

نتیجه انتخابات

امریکا خواهد شد؟

عسگر داوودی

----------------------------

پس زلزله های

جنگ ایران وعراق

در برابر دولت الکاظمی

آنتون وِسِلف

بنیاد فرهنگ استراتژیک

ترجمه - کیوان خسروی

----------------------------

سرمقاله 753

بادکنک مبارزه با فساد

در آسمان نظام غرق فساد ترکید

همزمان با پایین کشیده فیتیله مبارزه با فساد و جمع کردن سر و ته دادگاه اکبر طبری، سردار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه تهران در جلسه‌‌ای بنام "کارمند تراز انقلاب اسلامی" گفت: "اگر اختلاس‌ها طی ۱۰ سال اخیر را جمع کنیم به عددی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌رسیم." بدنبال سخنان سردار یزدی، حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه نیز بطور رسمی باد بادکنک مبارزه حکومتی با فساد را خالی کرد و مدعی شد: " ذات حکومت اسلامی و نظام ما پاک و ضد فساد است".

به این ترتیب نمایش مبارزه با فساد که شش سال پیش با قربانی کردن مه آفرید خسروی آغاز شد با قربانی کردن قاضی منصوری در رومانی خاتمه یافت، در حالیکه دو متهم اصلی پرونده‌های فساد یعنی صادق لاریجانی و محمد باقر قالیباف در راس دو نهاد مهم جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند و این غیر از بابک زنجانی است که معلوم نیست کجاست و تا به امروز محاکمه هم نشده است و پرونده اختلاس قاضی مرتضوی و محمد رضا رحیمی (معاون احمدی نژاد) نیز در شرایطی خاتمه یافته که هر دو متهم آزاد هستند و حتی به مسافرت خارج کشور می روند. در کنار اینها می توان به حکم نمایشی پانزده سال زندان برای بوالفضل میرعلی مدیر عامل موسسه ثامن متهم اختلاس 4 هزار میلیارد تومانی در هفته گذشته اشاره کرد در حالیکه چندین زن به اتهام بر سرچوب کردن روسری به 20 سال زندان محکوم شده‌اند و این به غیر از دهها تن دیگر نظیر نرگس محمدی یا نسرین ستوده است که معلوم نیست به چه جرم و اتهامی در زندان هستند.

این احکام ناعادلانه و متناقض، نوع برخورد ناعادلانه با متهمان و بویژه گشاده دستی حکومت درباره متهمان فساد و اختلاس‌های صدها و هزاران میلیاردی یکی از عواملی است که هم موجب ادامه یافتن فساد و هم موجب بی اعتمادی مردم به کل نظام حکومتی در ایران شده است. در همان آغاز و پس از افشای ماجرای اختلاس 3000 میلیارد تومانی آن زمان (معادل با 3 میلیارد دلار) دستور آیت الله خامنه‌ای برای کش ندادن این پرونده ضربه سنگین دیگری به ته مانده‌‌های اعتماد مردم به سلامت نظام سیاسی و اقتصادی کشور و شخص آقای خامنه‌ای وارد کرد... ادامه

----------------------------------------------------------------------------

اولین ارتباط آیت الله خمینی با امریکائی ها

تاریخ انقلاب 57 و سپس جمهوری اسلامی مملو از حادثه و زوایای پنهانی است که آیندگان براساس اسناد درباره آن خواهند نوشت. از جمله درباره مذاکرات علنی با امریکا تا پیش از پیروزی انقلاب و مذاکرات و ارتباط های مخفی در سالهای پس از انقلاب. این عکس مربوط به یکی از مذاکرات مهم پیش از انقلاب با امریکائی هاست. رمزی کلارک وزیر دادگستری و نماینده ویژه کارتر رئیس جمهور امریکا راهی فرانسه و محل اقامت آیت الله خمینی در "نفلوشاتو" در حومه پاریس شد. آیت الله خمینی که از این نوع ارتباط ها و مذاکرات بیم نداشت و جای خود را محکم تر از آن می دیدید که هراسی از تبلیغات داخلی و خارجی به خود راه بدهد، داماد خود آیت الله اشراقی را به همراه ابوالحسن بنی صدر بعنوان مترجم مامور این دیدار ومذاکره کرد تا از جانب وی به او بگوید: جمهوری اسلامی با هیچ دولتی سر جنگ و ستیز ندارد و نظام آینده ایران جمهوری است مانند همه جمهوری های دیگر.

--------------------------------------------------------------------------

 فیسبوک

راه توده

---------

با تلگرام

راه توده

همراه شوید

--------

فیسبوک
آرشیو
 راه توده

-------

آرشیو
راه توده

-----------

بایگانی

راه توده اینترنتی از شماره اول

--------

بایگانی

راه توده چاپی از شماره 1 تا 127 (1373 - 1378)

--------

 جستجو

مطالب منتشره در راه توده اینترنتی

--------

 زنان 

--------

 سایت ها

--------

 

 

حساب بانکی
Vernis
PostbankEssen

IBAN DE42360100430517751430

 

با آدرس ای میل زیر می توانید با ما تماس بگیرید
rahetudeh100@gmail.com

آمار این سایت از طریق برنامه موزیلا قابل مشاهده است