کیوان مهشید

پرسش و پاسخ شماره 2 سال 1358
مهندس بازرگان
انسانی صادق اما ساده و زودباور

قضاوت ما اینست که علی رغم تمام دشواری های ناشی از ناپیگیری، ناتوانی و وابستگی های طبقاتی اعضای دولت، به طور کلی باید از آن، در جهت حل عمده ترین مسائل روز جنبش پشتیبانی کنیم. این مسائل در حال حاضر عبارتند از تصویب قانون اساسی در کوتاه ترین مدت، انتخاب نمایندگان مجلس، تشکیل دولت دائمی و انتخاب رئیس جمهور. یکی از بزرگترین اشتباهات چپگرایان اینست که معتقدند که هر چه هرج و مرج ادامه پیدا کند، گویا اوضاع بهتر خواهد شد. و این، اشتباه بسیار بزرگی است.

شاهرخ جهانگیری

راه توده

شماره 280     دوشنبه 1 شهریور ماه 1389

غلامرضا خاضعی

منوچهر بهزادی

گیتی مقدم

فاطمه مدرسی


خواندن راه توده

از طریق گوگل ریدر

----------------

یادمانده‌های علی خدائی- 62
مهاجرت دونفره
همراه با
سیاوش کسرائی

----------------

با پنج نشانه دیگر
امام زمان
وسط قزوین
ظهور می کند

اسماعیل شفیعی سروستانی رییس موسسه فرهنگی "موعود عصر (عج)" است. ایشان که خود را كارشناس " امام زمان" معرفی می کند در "همایش آخرالزمان" در دانشگاه قزوین اظهار داشت که ظهور امام زمان نزدیک است چنانکه "از 1200 نشانه‌ آخرالزمان تنها 5 نشانه باقی مانده است."

----------------

وزارت بازرگانی
برای بلعیدن
وزارت صنایع و معادن
دهان باز کرده
هدایت احمدی

از بعد از 22 بهمن 57 در اقتصاد ایران دو خط وجود داشته و دارد. خط دفاع از تولید ملی و خود كفایی نسبی محصولات كشاورزی و صنعتی و خط طرفداران "واردات و مصرف".
خط دفاع از تولید داخلی و تولید ملی معتقد بود و هست كه نباید جمهوری اسلامی كارش فروش نفت باشد.

--------------------

 زوگانف- رهبر حزب کمونیست روسیه
روزهای کودتا
و تعلل های ضد کودتا
در اتحاد شوروی
ترجمه آزاده اسفندیاری

در 19 سال گذشته، نقش منفی و خائنانه "میخایل گورباچف " اولین رئیس جمهوری اتحاد شوروی و "بوریس یلتسین" اولین رئیس جمهوری روسیه در بهم ریزی و تخریب اتحاد شوروی بر همگان عیان گشته است.حوادث روز های نوزدهم تا بیست و دوم ماه اوت سال 1991 به واقع نشان دهنده عمق نیات وطن فروشانه این دو فرد، در نابود کردن دست آورد های عظیم و افتخار آفرین خلق های اتحاد شوروی است. این دو رئیس جمهور در هماهنگی با یکدیکر و با همدستی با همکاران و همفکران کمونیست ستیز جهانی خود، بزرگ ترین تراژدی قرن بیستم را در درجه نخست برای مردم اتحاد شوروی و در درجه دوم برای مردم جهان،رقم زدند.
کمیته دولتی وضعیت اضطراری، در آن روز های حساس و تعین کننده اگر چه برای حفظ حاکمیت مردم اتحاد شوروی پا به میدان گذاشت، اما اراده و تصمیم لازمه را در این لحظات سرنوشت ساز از خود نشان نداد و به روایتی تابع حوادث گشت.

آگاهی مردم، سلطنتِ سلسله

خامنه ای را ناممکن کرده است

از دستآوردهای انتخابات 22 خرداد و کودتائی که علیه نتیجه واقعی آن – پیروزی میرحسین موسوی- صورت گرفت، باز شدن چشم و گوش‌ها به روی سیاستی است که راه توده نزدیک به 6 سال روی ضرورت شناخت و افشای آن تاکید کرد. نه تنها کودتای 22 خرداد از دل این سیاست بیرون آمد، نه تنها روی کار آوردن احمدی نژاد بعنوان یک هوچی و تبلیغاتچی حاصل همین سیاست بود، نه تنها تکنولوژی اتمی ایران به این سیاست گره خورد، بلکه سلطه گروهی از فرماندهان سپاه بر جمهوری اسلامی نیز حاصل همین سیاست بود. این سیاست زیرمجموعه‌هائی دارد که یکی از آنها تبدیل جمهوری اسلامی به سلطنت سلسله "خامنه‌ای" است. یعنی نشاندن فرزند میانه او "مجتبی" به جای پدر و موروثی کردن سلطنت این خاندان. و این یعنی بازتولید سلطنت در ایران و نقطه پایان گذاشتن بر انقلاب 57 و جمهوری. ادامه...

----------------------------------------------------------------------

دیدار هیات سردبیری راه توده
با داریوش و پروانه فروهر
دکتر ابراهیم یزدی و دکتر پیمان

رشد همگرائی سیاسی، میان احزاب سیاسی شناخته شده ایران، پس از انتخابات مجلس پنجم، شاید از انگیزه های مهم در دستور کار قرار گرفتن قتل های زنجیره ای بود. داریوش فروهر و همسرش پروانه فروهر پس از بازگشت از آلمان به ایران، به قتل رسیدند. این همگرائی، پس از حوادث و رویدادهای خونین دهه اول جمهوری اسلامی، یک فراز نوین سیاسی را در ایران نوید می داد و ارتجاع حاکم، که هنوز سرمست از قتل عام سیاسی 1367 بود، وحشت زده از رشد این همگرائی، دیدارهای نوبتی در تهران و... دست به کار جنایاتی شد که از تاریخ جمهوری اسلامی پاک نشدنی است.     ادامه

----------------------------------------------------------------------

19 سال پس از فروپاشی اتحاد شوروی
اعتراف گرباچف:
از ابتدای ورود به حزب
نقشه نابودی آن را داشتم

ترجمه بهروز بکتاشی

جورج بوش- پدر- در مراسم باشکوه در فیلادلفیا به گرباچف مدال آزادی و 100 هزار دلار جایزه (برای فروپاشاندن اتحاد شوروی) میدهد. سال 2008

------------------------------------------------------------------------------------------

انتخابات ریاست جمهوری در برزیل
لولا کنار می رود
"دیلما روسف" جانشین او می شود؟
آذرفریتاش

-------------------------------------------------------------------------

جنبش انقلابی یونان
علیه دولت، در برابر چپگرایان
ترجمه و تدوین عسگر داوودی

حساب بانکی
Vernis
PostbankEssen
KontoNr. 0517751430
BLZ: 360 100 43
Germany

برای خارج از آلمان :

IBAN DE42360100430517751430

BIC PBNKDEFF

Tel:+49-30-36759721 آدرس پستی
Vernis
Postfach 200208
13512 Berlin
Germany

 

 

نقل مطالب منتشر شده در این سایت طبق
GNU و GFDL
با ذکر منبع آزاد است